tisdag 19 februari 2013

Karlskrona Neonatalavdelning

Idag tog jag och M en liten längre promenad i snö och slaskvädret, ända ut till sjukhuset. Tog oss till neonatalavdelningen och lämnade en kasse med mössor, byxor, omlott-tröjor och några pillefjanter. Så nu får några små krabater nya kläder som jag hoppas de ska trivas i=)

Sen fick jag mail av min kontakt jag haft där att de var jätteglada för allt fint de fått, så kul när det uppskattas=) De sa även att de gärna tog emot mer så om nån vill skänka tyg, pengar till tyg eller gamla tröjor så syr jag gärna upp lite mer minikläder av det=)

Vill tacka Marina http://symisen.blogspot.se/ som jag fått mönstrena av på byxor och omlotttröjan som är i storlek 40/44=)


Här ser ni hur pyttesmå de är om man jämför med pennan på bilden.






3 kommentarer:

  1. Vad fint gjort av dig :)

    Du skulle inte vilja maila mig mönstret? Jag har nämligen en kompis som väntar tvillingar som beräknas komma ut i v.30 så jag tänkte sy lite pyttekläder till dem :)

    Hälsningar Karin
    Info@novisendesign.se

    SvaraRadera
  2. Nu har jag tipsat en tjej om din blogg och dina prematurekläder! :)

    Sydde ett par byxor till min kompis som snart ska ha sina 2 småttingar. Hon blev så glad :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du testade mönstret=)Kan tänka mig hon blev glad=)

      Radera