fredag 28 december 2012

Julklappar del 5

Denna blev färdig kl 17:45 på julafton!
Det är denna julklapp som tagit mest tid att få till. Brossan önskade sig en gul retro tröja i julklapp så självklart blev jag sugen på att försöka sy en. Letade mönster och tyger i flera veckor. Gult är ju inte det lättaste. Beställde hem flera olika tygprover innan jag hittade ett jag blev nöjd med.
Det var lite meckigt att sy då jag fodrade den med svart tyg för att jag tyckte det blev för tunt med bara det gula. Och eftersom jag blev sjuk några dagar innan julafton i influensa så orkade jag inte göra klart sista. Så det fick bli precis innan vi skulle ses på kvällen. Strök på min första stryka-på märke. Och det blev skitsnyggt! Tröjan satt som en smäck på brossan! Kul när det passar=)


 
Mönster: Burda
Tyg: Stoff och Stil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar